Superior Japanese Twin Room at Yumiya Komachi in Kyoto yumiya.komachi@gmail.com

Saturday, March 12, 2011

Earthquake in Japan 東日本大地震 9

There was a huge (9) earthquake in Japan yesterday. Fortunately Kyoto (I live) did not have any impact but northern part of Japan had devastating results, especially coastal line of Northern Japan. Sendai is the place people I know live as well as my friend's family. I have been trying to reach them but the line was either disconnected or busy. I am very concerned about them.  My friends who live and work in Tokyo had also impacted of the quake. Many workers were stranded in their offices and stayed overnight there. My friends who were at home told me their frightening experiences.  I sincerely hope that many people could reach their families and friends.


昨日3月11日午後、宮城県沖で過去100年間で最大の震度9の地震を記録しました。ご家族やお友達が東北(震度4~7)そして関東(震度4や5)のお住まいの方は既にご連絡がついている事をお祈りします。私も知人の河野さんや海外に行っているお友達のご両親にメールや電話をしてみたのですが連絡がなかなかつかない状態です。電話回線も混雑もしくは壊れているようです。皆さんが元気でいて下さる事を祈るばかりです。オースのりん君も仙台出身ですが、ご家族と連絡がとれましたか?海外にお住まいで電話連絡手段がなく連絡が取れない方はメールをくださいませ。私の方から連絡を試みてみますので。ここにメールをください。宮川小町 mail@miya-kom.com